Sunday, January 9, 2011

Pendekar Bertiga (bhgn 2.0)

Pangkalan kumpulan samseng Say O bukanlah jauh mana sangat dari tempat pertapaan kami bertiga. Hatta dengan menggunakan jurus melangkah atas angin, kami telah berjaya tiba di tempat yang dituju dalam masa 2 minit.

Hanya Ismeth mengambil masa sedikit lama kerana dia belum lagi makan supper.

Setelah tiba di pangkalan Say O, jelas tepat sama dengan apa yang kami jangkakan. Pangkalan itu dikawal ketat seketat mungkin.

" Ketatnya kawalan di sini. Seketat baju-baju yang gua pakai. " seloroh Ismeth dengan raut muka yang serius. Konon lawak, padahal haram tak lawak langsung.

Gua sekarang lebih pentingkan keselamatan gadis kacukan Inggeris-Melayu yang bermata cantik itu.

" Okay. Plan dia macam ni. Ismeth cuba gegarkan tanah dengan melompat sekuat hati supaya semua pengawal yang ada di sini hilang kestabilan. Palie pula sila pecahkan pintu dengan teknik hayunan leher. Kemudian kita serbu masuk. " kata gua yang merangkap ketua pasukan pendekar ini.

Palie dan Ismeth memandang gua dengan tekun. Bila gua serius, budak berdua ni jarang main-main. Maklumlah nak masuk industri pendekar dalam dunia alaf baru ni bukan mudah. Jadi kena la dengar cakap orang yang lebih berpengalaman macam gua ni.

****

Sementara itu, di dalam bilik Say O, kelihatan Say O sedang menggoda gadis kacukan Inggeris-Melayu yang bermata cantik itu.

" Tengok! Sekarang aku dah shaving! Nampak hensem dakkkk? " kata Say O dalam jelingan yang agak menjelikkan.

BANGGGGGG!!!!

Tiba-tiba pangkalan Say O bergegar. Say O dan gadis kacukan Inggeris-Melayu yang bermata cantik itu jelas terperanjat dengan keadaan yang berlaku tiba-tiba itu.

Dan dengan keadaan yang paling cool yang boleh dibayangkan dalam minda dan sanubari, tiga susuk tubuh berdiri megah di depan pintu bilik Say O.

DUSHHH!!

Gua tak kasi can. Tumbukan padu gua lepaskan di celah kelangkang Say O. Orang yang ganggu gadis idaman gua ni memang kasi gua panas.

" ARGHHHHHH!!!! " jerit gua dalam keadaan mata gua yang merah saga akibat kemarahan yang melampau-lampau.

Sementara gua sibuk menentang Say O yang susuk tubuhnya boleh tahan lagi besar dari gua, Ismeth dan Palie pula sibuk main teka silang kata berdua-duaan. Almaklumlah, konco-konco lain sudah trauma melihat kebesaran Ismeth dan mengambil langkah bijak melarikan diri dari tempat kejadian.

DUSHHH!!! JURUS NAGA KEMBAR TIGA!!

Terbang Say O tatkala menerima jurus muktamad gua dan tersangkut pula di jendela bilik dek akibat tidak muat untuk melepasi jendela tersebut.

" Abang!!! " jerit gadis kacukan Inggeris-Melayu yang bermata cantik itu sebelum mendakap erat tubuh gua. Gua faham trauma gadis ini. Baru muda-muda dah kena culik dengan samseng. Jadi gua biarkan tubuh gua didakapi seeratnya.

" Sudahlah. Mari kita balik. Jangan risau. Saya sentiasa ada untuk awak. " kata gua pada gadis kacukan Inggeris-Melayu yang bermata cantik itu dengan pandangan mata yang ikhlas.

Subuh itu gua berjalan berpimpin tangan dengan gadis kacukan Inggeris-Melayu yang bermata cantik itu pulang ke rumah Pendekar Ijan. Ismeth dan Palie turut dari belakang.

Entah, mungkin ilusi optik gua sebab gua penat bertarung tapi dari jauh gua macam terlihat Ismeth dan Palie pun turut serta berpimpin tangan sesama sendiri.

Biarlah, bisik hati gua. Gua pandang mata gadis di sebelah gua. Dia balas pandangan gua sambil tersipu-sipu malu.

Bulan depannya kami kahwin.

Gua hidup bahagia dengan gadis kacukan Inggeris-Melayu yang bermata cantik itu dan dengar khabarnya Ismeth dan Palie pun hidup bahagia sesama sendiri.

Sekian.

fin.

1 comment:

ismeth said...

lancaunye cter.